14 Titik Lenguh Atau Sakit Pada Badan Dan Cara Melegakannya

September 08, 2015

Lepas dah buat kerja berat, mesti kita akan rasa sakit dan lenguh seluruh badan dan terasa nak diurut. Tapi kalau urutan tu tak kena pada tempatnya, sakit tempat lain, urut pun kat lain, macam mana nak hilang rasa sakit tu kan. So marilah kita kenali titik-titik yang betul untuk mengurut supaya rasa sakit atau lenguh pada badan kita berkurang dan hilang dengan cepat. Selamat mencuba dan beramal ! :)

14 Titik Lenguh Atau Sakit Pada Badan Dan Cara Melegakannya

1. Sakit tengkuk, bahu dan tangan serentak


2. Sakit pada bahagian sisi kepala 



3. Sakit atau pening di kepala



4. Sakit pada sisi mulut dan terasa denyutan di tepi mata 



5. Sakit atau lenguh pada sisi peha hingga ke betis



6. Sakit pada bahagian atas pinggul 



7. Sakit pada bahagian bahu lengan 



8. Sakit pada bahagian bahu belakang 



9. Sakit pada bahagian sisi tumit 



10. Sakit atau rasa kebas pada bahagian belakang badan dan jari kelingking.



11.  Sakit pada bahagian pinggul hingga ke lutut



12. Sakit pada bahagian tempurung kepala hingga ke paras bahu 



13. Sakit pada bahagian dada dan lengan 



14. Sakit pada bahagian bawah punggung hingga ke pinggang 




(Sumber : Facebook)




You Might Also Like

14 comments

  1. Yang nombor 6 tu selalu sangat sakit. Selamat ni urut tempat yang salah rupanya. Nice sharing

    ReplyDelete
  2. Tips berguna....tq sharing

    Jemput singgah blog sy SPORTING MUMMY

    ReplyDelete
  3. good sharing..kene praktis ni

    ReplyDelete
  4. Info yang bagus...

    http://starlavenderluna.blogspot.my/2015/08/flyers-urut-terapi-buang-angin.html

    ReplyDelete
  5. Thanks share. Zira memang selalu sgt sakit2 mcmni.. Backpain plg teruk sejak keje ni..

    Http://azirafreesia.blogspot.my/

    ReplyDelete
  6. Tq for sharing... :)

    ReplyDelete

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)