Perkataan Melayu ‘Lepak’ Secara Rasmi Dalam Oxforddictionaries.com

September 12, 2015

Seperti yang korang lihat dalam gambar kat atas tu, perkataan 'lepak' sudah secara rasminya dimasukkan ke dalam kamus Oxford. Wahh, tak sangka, perkataan anak² muda melayu ni bawak kesan jugak kan. Perkataan yang selalu orang muda masa sekarang ni guna. Tak mustahil banyak lagi perkataan Melayu lain yang akan dimasukkan dalam kamus Oxford nanti.




You Might Also Like

4 comments

  1. Replies
    1. perkataan melayu + 'ing' = macam pelik kan? ahha

      Delete
  2. salam kenal dar kami di http://rumahkaryasolsel.blogspot.co.id/

    ReplyDelete

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)