Wanita Insan Istimewa

July 29, 2015

Wanita Insan Istimewa | Entri ini khas untuk insan yang bergelar wanita/perempuan/gadis. Lelaki boleh baca, tak salah pun dan sangat digalakkan. Memang sudah menjadi tugas lelaki sebagai pelindung dan pembimbing untuk wanita. Terjadinya Hawa daripada rusuk kiri Adam. Kejayaan seorang lelaki adalah kerana berdirinya seorang wanita di belakangnya, dan kekuatan wanita datangnya dari lelaki yang selalu berdiri teguh dibelakang untuk memberi semangat. Wanita solehah juga wanita dambaan lelaki di luar sana.

Wanita mana yang tak nak jadi solehah kan? Semua wanita nak jadi solehah untuk suaminya. Tapi sekarang ni kan, kalau yang tengah couple tu, ada yang cakap nak jadi makwe yang solehah untuk pakwenya, macam pelik je bunyinya? Yang lelaki pulak nak bakal isteri yang solehah je, padahal makwe keliling pinggang, kikiki.. Erm bagi aku, tak perlu cari lelaki yang hensem, kaya, bergaya semata-mata kalau bekerja pun malas. Yang penting rajin bekerja, bertanggungjawab, boleh membimbing ke arah yang lebih baik. Kalau rajin, yang susah pun boleh jadi senang, InsyaAllah.

Okey tanpa membuang masa, jom kita perhatikan cara pemakaian (wanita) yang menutup aurat dan tidak menutup aurat menurut Islam.


Cara Pemakaian Yang Tidak Menutup Aurat

Sumber gambar: www.iluvislam.com

Cara Pemakaian Yang Menutup Aurat



Nota SF:
Bagi perempuan yang masih single, alhamdulillah. Korang patut bersyukur sebab masih single, takde pakwe, takde masalah bergaduh hal-hal remeh dengan lelaki yang belum tentu jadi suami kita. Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku sendiri dan orang sekeliling aku. Kita masih ada masa untuk berubah ke arah yang lebih baik.





You Might Also Like

4 comments

  1. Semoga kita dapat perbaiki diri dan tutup aurat dengan sempurna :)

    From FAMF Tower

    ReplyDelete
  2. Nota sf tu MG sokong!
    Eid mubarak sf! :)

    ReplyDelete

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)