Selamat Datang Ramadhan Al-Mubarak 1436H

June 19, 2015

Selamat Datang Ramadhan Al-Mubarak 1436H | Alhamdulillah, syukur masih diberi peluang untuk menghirup udara di bumi Allah sehingga ke hari ini. Syukur juga sebab berpeluang untuk bertemu lagi dengan Ramadhan pada tahun ini. Sebelum pergi lebih jauh, aku ingin mohon ampun dan maaf kepada rakan-rakan blogger yang membaca entri ni, kalau ada terkasar bahasa, tersilap bicara dalam mana-mana komen. Yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk adalah dari diri saya sendiri. 

Sepanjang belajar di Johor ni, ini kali pertama aku berpuasa berjauhan dengan keluarga. Selepas tarikh VIVA (pembentangan projek akhir) ku di'extend' kan selama 3 minggu, macam-macam perasaan yang ada, sedih bercampur gembira. Sedih sebab bertambahnya lagi masa aku kat sini (lambat balik kampung) dan gembira sebab aku masih diberi masa untuk persediaan VIVA ni. Pembentangan di bulan Ramadhan, bulan puasa ni, mungkin ada hikmahnya. Aku pohon doa kalian semoga semua panel yang terdiri daripada 7 orang pensyarah kami sendiri yang ada pada hari tu nanti dilembutkan hati mereka untuk bagi kami semua lulus. InsyaAllah. Amin. Doakan kami ye! 

Dah lama nak buat entri tapi asyik tertangguh je sebab kesuntukan masa. Kalau korang perasan, entri aku selama tiga bulan terakhir ni, semua entri yang aku join GA dan segmen. Rasanya bulan ni mungkin aku boleh luangkan masa untuk blogwalking dan join mana-mana segmen. Terima kasih pada korang yang jemput join GA tu, hee. Banyak betul GA kali ni, bulan puasa ni, masing-masing buat amal dengan bagi kad raya, duit raya. Semoga dimurahkan rezeki penganjur dan sponsor semua. Amin. 

Ohh lagi satu, lupa nak bagitahu dari tadi sebenarnya. Selamat menunaikan ibadah berpuasa kepada muslimin muslimat, semoga amal ibadat kita pada tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Kurangkan mengumpat (di laman sosial @ bukan laman sosial), upload gambar lepas tarawih, update check-in dekat mana-mana masjid dengan tujuan riak dan sebagainya. Hihihi (banyak lagi sebenarnya, tapi tak terluah dengan kata-kata).

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1436H :)

Sumber: Google.com

Klik >>>SINI<<< untuk lihat Takwim Ramadhan 1436H- Waktu berbuka puasa / imsak.




You Might Also Like

1 comments

  1. salam ramadhan. terima kasih mengunjungi blog saya

    ReplyDelete

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)