Doakan Gaza, Doakan Palestin

July 14, 2014

Sudah hampir separuh Ramadhan berlalu meninggalkan kita. Semoga Ramadhan yang berlalu itu kita sudah isi dengan perkara-perkara yang berfaedah dan beramal ibadah untuk tingkatkan pahala lebih-lebih lagi di bulan yang mulia ni.

MasyaAllah, memang banyak juga berita yang kita dengar tentang kekejaman zionis ke atas Gaza, tidak kira kat radio, televisyen, dan jugak di laman sosial. Kalau kat laman sosial tu, jangan cakap la, banyak sangat orang share pasal ni. Itu menunjukkan bahawa rakyat kita sangat prihatin terhadap isu ini. Baru-baru ini jugak di Malaysia ni, banyak ditubuhkan tabung derma untuk Gaza, tabung untuk membantu rakyat di sana dari segi bantuan perubatan dan sebagainya. Maklumat terbaru (setakat aku menulis entri ni), Israel sudah mengebom hospital di Gaza, mereka sengaja memilih hospital sebab ingin putuskan bekalan ubat-ubatan di Gaza. Kejam!


Doktor Pakar Malaysia Sertai Misi Bantuan Perubatan ke Gaza. (Photo credit to AmanPalestin)

Jadi, kita sebagai umat Islam, tak sanggup rasanya membiarkan saudara sesama Islam di sana diperlakukan sebegitu rupa. Sedih dan sebak membaca berita dan melihat video rakyat Gaza yang hilang kaki dan tangan, hancur badan mereka. Mereka hilang anggota badan kerana berjihad, rakyat di sini hilang anggota badan kerana mercun. MasyaAllah. Kalau kita tak mampu ke sana untuk berjihad, bantulah mereka dengan sumbangan derma, sekurang-kurangnya sumbangan kita itu boleh menampung untuk membeli ubat-ubatan mereka di sana. 


Statistik kematian dan kerosakan yang dilakukan oleh Zionis terhadap Palestin. (
Photo credit to AmanPalestin)

Memang itulah yang sewajarnya kita lakukan (sumbangan derma) lebih-lebih lagi bila ini melibatkan kekejaman dan kekerasan terhadap negara lain, negara Islam. Serangan yang bertalu-talu oleh zionis laknatullah terhadap umat Islam tidak pernah henti sepanjang Ramadhan ni.

Kita pun tahu bahawa itulah yang Yahudi (Israel) mahukan dari dulu lagi. Iaitu hancurkan Islam. Mereka ada pelbagai cara untuk mencapai cita-cita yang satu tu, samada secara 'kasar' dan jugak secara 'halus'. Cara 'kasar' tu memang kita boleh nampak, tapi cara 'halus' tu yang kita semua kena tahu dan elak, sebab zaman sekarang ni pun tanpa kita sedar, kita sendiri (mungkin bukan semua) sudah 'terperangkap' dengan cara 'halus' mereka untuk menyesatkan musuh utama. Antaranya melalui pakaian, makanan, muzik dan banyak lagi yang kita tak nampak.

Okey tak perlu cerita banyak tentang ni, sebab aku assume semua pun dah tahu. Jadi jom lah kita boikot produk/barangan yang melibatkan Israel ni ! 

" Ohh macam tu je ek? Boikot barangan mereka, then settle? "



Apa yang anda faham tentang boikot?

First, kita kena faham apa itu boikot. Confirm dah faham kan. Then tanya pada diri, kenapa kita boikot? Sebab orang suruh kita boikot, sebab tu kita pun ikut boikot? Ohh tidak semudah itu kan. Sebab aku tahu rakyat Malaysia ni mostly educated. Contohnya McDonald, tempat makan ni memang banyak sangat kat Malaysia ni, tempat ni lah ramai orang pergi, ramai jugak yang buat delivery time tengah malam kalau lapar, especially student. 

" Seperti yang diketahui, para pelanggan McDonald's di Malaysia menyumbangkan 10% kepada McDonald's USA. 5% promotion fees & 5% royalti. Ingat, 10% daripada gross sale, bukan profit. McDonald's USA seterusnya menyumbang kepada Jewish United Fund, satu dana yang menyokong usaha ketenteraan Zionis Israel "

Adakah 10% tu kita nak sumbangkan kepada zionis laknatullah, ataupun kepada rakyat Gaza yang bermati-matian pertahankan Masjidil Aqsa. Adakah kita tahu tujuan kita memboikot ni, ataupun buat-buat tak tahu. Jadi, tepuklah dada, tanyalah iman. 

#Pray4Gaza #SaveGaza #NoteToMySelf


UNIC-Qunut Nazilah






You Might Also Like

1 comments

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)