Keburukan Facebook

January 01, 2013

Assalamualaikum w.b.t..
Untuk pertama kalinye, ak nk cakap, bahawa sebenarnye dan bahawasanya bahawa, penggunaan 'Facebook' tu banyak keburukan berbanding kebaikan. Okey, hari ni ak nk wat satu esei x formal yang bertajuk 'Keburukan Penggunaan Facebook Terhadap Penggunanya'.

Kebaikannye ade, tapi x berapa banyak, dan hari ni ak nk fokus kepada keburukannye sahaja..KEBURUKAN yer..saya da eja betul2 tu..okey2 sabar2 ek korang, ak x marah pn..ayat ak mcm tgh marah ke..xdela :) hehehe



Okey, terus kepada tajuk utama, tentang keburukan yer.. keburukan pertama adalah, pengguna fb tu boleh jadi lalai apabila dan bilamana kite on je fb tu..sebab? erm sebabnye x lain dan x bukan adalah kerana kite terlalu leka dengan post2 yang dihantar oleh kawan2 kat dalam tu..kite leka sgt bace komen2 kawan kite, dan kite jugak turut serta dalam komen itu, sehinggakan kite x sedar yang kite dah berjam-jam lamanye di depan laptop tu, dan segala kerja atau homework lain pn x menjadi..

Selain itu, keburukan keduanye adalah, bila kite ternampak sesuatu yang kite tidak suke telah keluar secara automatik dalam wall kite..ohh sungguh tidak disangka kan? sesuatu yang aku maksudkan adalah ape2 sahaje yang kite rase tidak berkenan di dalam hati, haa tula maksud aku..

Keburukan ketiga adalah, 'Facebook' jgk wt kite bergaduh dengan seseorang..betul x betul x? ade yang cakap betul dan ade yang cakap x..okey tu dua jawapan boleh diterima, sebabnye dua2 jawapan tu betul..bagi yang ade pengalaman yang ak maksudkan tu, dia faham la maksud ak..

Kesimpulannye, fb banyak keburukannye..:) tu hanya pendapat ak je.. ok sekian sahaja esei ak pada malam ini.


You Might Also Like

0 comments

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)