Rama-rama Lutsinar Paling Unik Di Dunia

August 10, 2015

Rama-rama Lutsinar Paling Unik Di Dunia | Rama-rama adalah makhluk Allah yang sangat indah dan mengasyikkan. Apabila melihat mereka berterbangan mencari si bunga, suasana itu sungguh menenangkan jiwa dan raga. Bayangkan rumah kita berada di dalam taman, dihiasi bunga² yang berwarna-warni, di kelilingi dengan rama-rama yang pelbagai spesis. Cehh macam cerita fairytale pulak kan..

Jom kita lihat dan kenali rama-rama jenis lutsinar atau "transparent butterfly" antara yang paling unik di dunia ni.


Dalam banyak² spesis rama-rama di dunia, rama-rama lutsinar ni adalah antara yang paling unik sebab sayapnya yang lutsinar seperti kaca, membolehkan kita melihat terus imej yang berada di sebalik sayap mereka. Unik kan !


Apa agaknya kelebihan sayap mereka yang hampir invisible tu? Cer teka.. haa




Okey, salah satu kelebihan mereka ialah, mereka boleh mengurangkan risiko ditangkap atau dikesan oleh pemangsa mereka.


Sesungguhnya Allah Maha Besar. Segala sesuatu yang diciptakanNya adalah bersebab, ada kekurangan dan ada kelebihannya yang tersendiri.



Last but not least, it's wings like a piece of glass ! Cantiknya subhanallah..


Rasa macam nak tangkap dan simpan je dalam bilik. Hiks.




You Might Also Like

7 comments

  1. Salam singgah sini...wahh...indahnya ciptaanNya...Subhanallah...

    ReplyDelete
  2. Masya Allah..tergamam akak tengok..cantiknya..cantik..

    ReplyDelete
  3. subhanallah..cantik nyaaa...

    ReplyDelete
  4. Boleh tak nak ckp " ala...edit photoshop je tu"..hahaha..mentaliti org desgner je ni..Tapi tiada mustahil bagi ciptaan Allah.

    ->http://alongwawaerna.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin jugak pshop tu kan.. tiada yg mustahil di dunia ni kan..

      Delete

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)