Mencederakan Diri Sendiri Kerana Cinta?

August 27, 2014

Macam-macam kes sekarang ni, sanggup bunuh diri sebab result exam tak seperti yang di idamkan, lagi-lagi kalau ibu bapa yang terlalu berharap anak mereka dapat result cemerlang. Sebenarnya memang dari dulu lagi kes bunuh diri sebab kecewa dengan result exam ni. Bukan kecewa sebab tu je, ada jugak yang bunuh diri sebab putus cinta/ heart broken/ frust dan sewaktu dengannya.

Haihh betapa pendeknya akal mereka yang tak fikir panjang. Dah  bunuh diri confirm la meninggal kan, tapi kalau diorang terjun dari bangunan dan ditakdirkan tak meninggal, tapi patah kaki dan tangan, siapa yang nak jaga mereka kalau bukan keluarga mereka sendiri? Kalau mintak kawan yang jaga, memang aku yakin takde yang sanggup. Sebab keluarga je yang akan tolong kita masa kita susah. Kawan yang beribu boleh di cari, tapi keluarga sendiri tak boleh dicari ganti.


Kalau nak terjun bangunan guna payung terjun orang tak marah! kikiki (Photo credit to: kartunmania.com)

Banyak jugak rasanya orang upload gambar yang konon-konon ditinggalkan oleh bf/gf, pastu sanggup toreh tangan sendiri, mak aii kesiannya kat dorang ni, tapi lagi kesian kat tangan yang jadi mangsa torehan tu. Allah bagi pinjam anggota badan kita untuk sementara je, jadi kita kena la jaga seeloknya amanah tu. Kita dilahirkan sempurna, kenapa perlu 'melukakan' diri sendiri semata-mata bf/gf tu. Ya Allah, tu baru couple, bukan suami/isteri lagi, macam tak berbaloi la rasanya 'melukakan' diri sendiri semata-mata untuk orang yang tak tahu menghargai kita kan, hmm

Okey lah, aku nak share satu video orang bunuh diri ! Ehh tak tak. Video ni nak tunjuk cara make-up Holloywood dalam filem seram mereka tu, yang luka-luka bagai tu. Pandai betul dorang ni kan, mungkin dorang guna make-up ni dalam filem dorang, patut la nampak real je. Final Destination salah satu movie yang aku tak boleh lupa, seram seyy. Mesti dorang guna make-up ni je kot. Ye lah, zaman teknologi ni kan, macam-macam dah ada.

   

   

   

Kena tengok video sampai habis, baru faham macam mana dorang buat!

Ada banyak lagi video make-up seram macam ni kat Youtube. Korang klik next video kat atas tu je. Boleh tengok lagi teknik-teknik make-up dorang. Kot-kot nak apply kat rumah ke, hihihi gurau je :p



You Might Also Like

7 comments

  1. Bila iman dan pegangan agama tak de jadi macam tu la.mudah sangat putus asa dan tak pikir panjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak diana, moga kite dijauhkan dr perkara tu :)

      Delete
  2. eeeii, ngeri vdeo potong tgn tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann.. tgk lame2 ok la, baru2 ngeri ckit, hehe

      Delete
  3. Seram uitttt. tgk Final Destination rasa berguguran je jantung ni. Haiiiiih..

    ReplyDelete

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)